Difference between revisions of "Translations:God-government/4/es"

From TSL Encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
(Created page with "El derecho divino de los reyes, una doctrina que persistió hasta el siglo dieciocho, vino a nosotros como una tradición de la era de oro cu...")
 
(No difference)

Latest revision as of 23:30, 2 June 2020

Information about message (contribute)
This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.
Message definition (God-government)
The divine right of kings, a doctrine that persisted to the eighteenth century, came down to us as tradition from the [[Special:MyLanguage/golden age|golden age]]s when the Sons of God were invested with the authority of rulership and fulfilled [[Special:MyLanguage/Plato|Plato]]’s ideal of the [[Special:MyLanguage/philosopher-king|philosopher-king]]. But as the dynasties became infiltrated with corrupting elements and the stream was no longer pure, the rulers lost contact with the God Source, and they became as other men. Injustices became so great that the people challenged the divine right of succession.
TranslationEl derecho divino de los reyes, una doctrina que persistió hasta el siglo dieciocho, vino a nosotros como una tradición de la [[Special:MyLanguage/golden age|era de oro]] cuando los Hijos de Dios fueron investidos con la autoridad de gobernar y cumplieron el ideal de [[Special:MyLanguage/Plato|Platón]], el rey filósofo. Pero a medida que las dinastías fueron infiltradas con elementos de corrupción y el flujo ya no era puro, los gobernantes perdieron el contacto con la Fuente Divina, y se convirtieron en otros hombres. Las injusticias se volvieron tan grandes que la gente desafió el derecho divino de sucesión.

El derecho divino de los reyes, una doctrina que persistió hasta el siglo dieciocho, vino a nosotros como una tradición de la era de oro cuando los Hijos de Dios fueron investidos con la autoridad de gobernar y cumplieron el ideal de Platón, el rey filósofo. Pero a medida que las dinastías fueron infiltradas con elementos de corrupción y el flujo ya no era puro, los gobernantes perdieron el contacto con la Fuente Divina, y se convirtieron en otros hombres. Las injusticias se volvieron tan grandes que la gente desafió el derecho divino de sucesión.